x
Klantenservice
1 ONZE WINKELS

1.1 WAAR VIND IK DE OPENINGSTIJDEN?

Hier tref je een overzicht aan van alle winkels en hun openingstijden.

1.2 WAAR IS JULLIE WINKEL?

We hebben meer dan 50 winkels in Nederland. Klik hier voor een overzicht

1.3 WAT IS HET EMAILADRES OF TELEFOONNUMMER VAN DE WINKEL?

Alle winkels en hun gegevens vind je hier.

1.4 WAAROM KOST HETZELFDE PRODUCT BIJ DE ENE WINKEL MEER DAN BIJ DE ANDERE WINKEL?

Het prijsverschil kan door diverse redenen ontstaan, een zo goed als nieuw product heeft een andere prijs dan een product met bijvoorbeeld een krasje.  Verschil in prijs kan ook ontstaan doordat er bij het ene product wel een doosje/lader/aankoopbon o.i.d. aanwezig is, en bij het andere niet. 

1.5 KOMEN JULLIE OOK THUIS MIJN PRODUCT OPHALEN?

In principe doen we dit niet, al onze winkels hebben een aparte inkoopbalie waar producten kunnen worden aangeboden. In sommige situaties kunnen producten thuis worden opgehaald. Neem hiervoor contact op met een winkel bij jou in de buurt.

1.6 KAN IK MIJN TERUGKOOP VERLENGEN?

Nee, het verlengen van de terugkoopperiode is niet (meer) toegestaan. Je kan natuurlijk in de meeste gevallen wel je product terugkopen en weer opnieuw aanbieden.

1.7 HEBBEN JULLIE DIT PRODUCT OP VOORRAAD?

Onze winkels hebben een dagelijks wisselend aanbod, Neem even contact op met een winkel bij jou in de buurt, of gebruik de zoekfunctie in onze webshop voor het online aanbod van al onze winkels.

1.8 IS DIT MARKTPLAATS ACCOUNT WEL VAN JULLIE?

Al onze winkels hebben een marktplaats account. Bij twijfel over de echtheid kan je contact opnemen met de betreffende winkel.  

1.9 HEBBEN JULLIE INTERESSE IN MIJN PRODUCT?

Vanuit de klantenservice kunnen we daar geen antwoord opgeven, maar onze winkels kunnen daar zeker mee helpen! Neem contact op met de winkel bij jou in de buurt en zij zullen je verder helpen met de inkoop van je producten.

1.10 HOEVEEL GELD KRIJG IK VOOR MIJN PRODUCT?

De klantenservice kan geen informatie geven over prijzen, voor een prijsopgave kunt je wel contact opnemen met een winkel bij je in de buurt. Dit kan per  mail of telefoon, maar de meeste winkels bieden ook een mogelijkheid dit per Whatsapp te doen. Klik hier voor meer informatie.

1.11 KRIJG IK GARANTIE OP MIJN AANGEKOCHTE PRODUCT?

Op nagenoeg al onze producten heb je natuurlijk garantie! De garantieperiode is minimaal 1 maand, maar soms ook langer

Afwijkende garantiebepalingen zullen op de aankoop bon van de desbetreffende winkel vermeld worden. Meer informatie over onze garantiebepalingen vind je hier. (Garantie op een boormachine van 22 jaar oud is natuurlijk anders dan garantie op een iPhone van 1 week oud)

1.12 KAN IK MEER INFORMATIE KRIJGEN OVER HET PRODUCT? 

Neem even contact op met de winkel die het product aanbiedt, die kunnen u voorzien van meer informatie over de accessoires die worden bijgeleverd, en andere specificaties. 

 

2 MIJN BESTELLING

2.1 WANNEER KRIJG IK MIJN PAKKETJE?

Pakketjes worden rechtstreeks vanuit de winkels verzonden. Onze winkels streven ernaar bestellingen die voor 16.00 besteld zijn nog dezelfde dag te verzenden. Neem contact op met de winkel bij wie je hebt besteld, zij kunnen je meer vertellen over de status.

2.2 IK HEB GEEN BEVESTIGING ONTVANGEN, IS MIJN BESTELLING WEL GOED GEGAAN?

Na het afronden van een bestelling wordt er een automatische bevestiging naar je verzonden. Deze wordt verzonden vanuit [email protected] en komt soms in de spam terecht.  Mocht deze daar ook niet staan, dan kan je contact opnemen met de winkel bij wie je hebt besteld of mailen naar de klantenservice.

2.3 ER STAAT STATUS AFGEROND BIJ MIJN BESTELLING, MAAR IK HEB NOG NIKS ONTVANGEN, GAAT DIT GOED?

Status afgerond betekent dat het pakket  verzonden is, of klaargezet voor verzending. Neem voor meer informatie contact op met de winkel  bij wie je het product hebt besteld.

2.4 HOE KAN IK MIJN PAKKETJE RETOURNEREN?

Daarvoor kan je een mail sturen naar de winkel die het product heeft verzonden, Zij zullen je verder informeren over het retourneren. Lees hier meer over het online kopen en de garantie.

2.5 HOE KAN IK DE BELOOFDE 20 EURO KORTING KRIJGEN?

Na een aankoop krijg je de mogelijkheid om je aan te melden voor een spaarprogramma, hiermee krijg je bij een volgende aankoop 20 euro korting. Deze korting wordt niet door Used Products, maar door het winkelen en sparen programma verstrekt. Meer informatie vind je op www.winkelenensparen.nl

Voor verdere vragen over het ‘winkelen en sparen’ kun je contact opnemen met de klantenservice van ‘winkelen en sparen’  via [email protected] of 0800 220 0026.

 

3 ONZE WEBSHOP

3.1 KAN IK 2 PRODUCTEN BESTELLEN IN 1 BESTELLING VAN 2 VERSCHILLENDE WINKELS?

Omdat onze vestigingen afzonderlijk van elkaar ondernemen, is het niet mogelijk om producten van verschillende vestigingen tegelijk af te rekenen. Alvorens producten van een andere vestiging toe te kunnen voegen, dien je eerst de huidige inhoud af te rekenen.

3.2 KUNNEN JULLIE HET PRODUCT VANUIT DE ENE WINKEL VERSTUREN NAAR DE ANDERE WINKEL ZODAT IK HET KAN ZIEN?

Omdat onze vestigingen afzonderlijk van elkaar ondernemen, is het niet mogelijk om producten kosteloos van de ene naar de andere winkel te versturen. Tegen betaling is het natuurlijk mogelijk een product naar elk gewenst adres te verzenden.  

3.3 STAAT ER BTW OP DE FACTUUR?

Dit hangt af van het product wat je hebt gekocht, maar in de meeste gevallen vallen de producten die wij verkopen onder de BTW-marge regeling waardoor de BTW niet aftrekbaar is.

1 Maatregelen Coronavirus COVID-19
1.1 Is de winkel open?

Onze winkel mag open blijven maar ook wij moeten onze verantwoordelijkheid nemen, help ons door rekening te houden met het onderstaande:


  • Houd altijd minimaal die 1,5 meter afstand.
  • Al het verkouden personeel is thuis dus het kan zijn dat je wat langer moet wachten.
  • Wanneer je ziet dat het te druk is; kom dan later terug.
  • Wanneer je verkouden of ziek bent; keer om en mail, chat of bel met ons.
  • Volg altijd de aanwijzingen van het personeel op!

Bedankt voor jullie begrip!

1.2 Welke maatregelen zijn er genomen?
  • Onze winkel is voorzien van diverse markeringsstrepen zodat klanten er aan herinnerd worden voldoende afstand te houden.
  • Al onze medewerkers wassen zeer regelmatig hun handen. Bovendien reinigen we voorwerpen zoals pinapparaten, deurkrukken, balies, kasten en stellingen extra vaak om ze schoon te houden.
  • Zowel de inkoop- als de verkoopbalie zijn voorzien van transparante plexiglas schermen.
  • Ons personeel houdt het aantal klanten in de gaten die gelijktijdig onze winkel bezoeken. Tevens worden klanten die ziekteverschijnselen hebben verzocht de winkel te verlaten en op een later tijdstip terug te komen. 

In deze bijzondere tijden kan het echter gebeuren dat zaken iets anders gaan dan je van ons gewend bent. We hopen dat je hier begrip voor hebt.

1.3 Worden er aangepaste openingstijden gehanteerd?

Wij hanteren de normale openingstijden, echter kan het bij wijze van uitzondering voorkomen dat we iets later opengaan of op koopavond (donderdags) iets eerder sluiten. Dit vanwege het feit dat enkele van onze medewerkers kleine kinderen hebben, en het soms erg lastig is opvang te regelen aangezien de scholen en kinderopvangcentra gesloten zijn. Wij vragen uw begrip hiervoor. U kunt voordat u langskomt altijd even bellen voor actuele informatie! 

1.4 Webshop/online bestellingen

Alle bestellingen die 's middags voor 16:00 gedaan zijn, worden nog diezelfde dag verstuurd! In 99% van de gevallen heeft u uw bestelling de volgende dag in huis. 

2 Drop-Off / Wachtverkoop
2.1 Wilt u een product verkopen en heeft u geen zin in gedoe bij u thuis en heeft u het geld niet meteen nodig?

Dan is deze service de beste optie. Denk hierbij bijvoorbeeld ook aan duurdere merkhorloges. U ontvangt uw geld zodra het product verkocht is!

Een Drop-off product levert uiteindelijk altijd meer op dan wanneer wij het product direct overnemen van u.

Behalve het inkopen, terugkopen en verkopen van producten biedt Used Products Groningen ook een Drop-off mogelijkheid aan! Heeft u geen haast en heeft u ook niet direct contant geld nodig? Dan is dit de oplossing. Onze winkel heeft een aparte inkoopbalie waar u de producten ook voor de Drop-off optie aan kan bieden! Onze ervaren inkopers beoordelen en testen indien nodig de producten.  De medewerkers van Used Products Groningen geven u professioneel advies over de verkoopprijs van uw product. Onze medewerkers hebben veel kennis van de tweedehands markt.

2.2 Wat regelen wij voor u?
  • Online advertenties op zowel onze webshop als Marktplaats;
  • Wij onderhouden het contact met geïnteresseerde kopers;
  • Wij verzorgen de bezichtiging en de verkoop van uw product(en).

Zodra uw product is verkocht is nemen wij contact met u op en kunt u uw geld komen ophalen in de vestiging.  Ook is het mogelijk om het bedrag per bank naar u over te maken.

Heeft u vragen? Dan kunt u altijd contact opnemen op telefoonnummer: 050-280 5517

3 Inkoop
3.1 Snel en makkelijk van uw producten af!

Pandjeshuis Used Products Groningen heeft een inkoop-afdeling waar u producten te koop kunt aanbieden. Hier verkoop je je smartphone, tablet, laptop, games, consoles of andere producten. Een van onze ervaren inkoopmedewerkers test en beoordeeld de product(en). Vervolgens taxeren we het product om te kijken hoeveel uw producten nog waard zijn. We voeren alle gegevens in en keren direct contant geld uit. Binnen een paar minuten is alles geregeld.

Direct geld! Geen lastige personen aan de deur of per e-mail

3.2 Goederen die in aanmerking komen voor inkoop:
  • Goud – Bij het inkopen van uw goud letten wij op het gehalte en de kwaliteit van het goud. Des te beter het gehalte en de kwaliteit zijn, des te meer geld u wij u kunnen betalen voor het inkopen van uw goud!
  • Smartphones, tablets, laptops, games, digitale camera’s, spiegelreflexcamera’s, PlayStation, Xbox, Wii U, Audio- en videoapparatuur, Muziekinstrumenten, DJ-apparatuur, GoPro HD Camera’s, etc.
3.3 Inkoopvoorwaarden

- Bij de afgegeven inkoopsprijs wordt uitgegaan van een werkend product.
- Geldige legitimatie is altijd verplicht
- Minimale leeftijd is 18 jaar
- U dient beschikkingsbevoegd te zijn tot de aan te bieden producten
- Onze inkoper heeft het recht uw product niet in te kopen
- Aan te bieden producten dienen schoon, werkend en compleet te zijn
- Indien er producten worden aangeboden afkomstig van diefstal wordt er direct contact opgenomen met de politie
- De producten die u aanbiedt dienen schoon, compleet en goed werkend te zijn! Producten met de originele doos en accessoires (lader, afstandsbediening, etc.) zijn altijd meer waard!
- Verwijder zelf alle wachtwoorden, toegangscodes en iCloud voordat u het komt verkopen
- Alle producten worden getest! Defecte producten worden niet geaccepteerd.
- Wij controleren alle goederen doormiddel van een serienummercheck op stopheling.nl Goederen die geregistreerd zijn als gestolen kopen wij onder geen enkele voorwaarde in

3.4 Goederen die niet in aanmerking komen voor inkoop:

Meubels, DVD’s, Audio CD’s, gebruikt witgoed, gebruikt huishoudelijk, kleding, boeken, decoratie/inrichting, merkloos gereedschap, defecte producten, incomplete producten*, vieze/smerige producten en/of verouderde producten**

* Producten die onbruikbaar zijn bij het missen van onderdelen of accessoires.
** Producten die dusdanig verouderd zijn dat ze geen waarde voor verkoop hebben.

Bij onduidelijkheid kunt u altijd contact opnemen op telefoonnummer: 050-280 5517

4 Terugkoop/verpanden
4.1 Tijdelijk krap bij kas en snel geld nodig?

Pandjeshuis Used Products Groningen biedt u een terugkoopoptie waarmee u snel contant geld kunt lenen voor slechts 4,5% rente per maand, voor een termijn van twee maanden. Een van onze ervaren inkoop medewerkers test en beoordeelt de product(en). Vervolgens taxeren we het product om te kijken welk bedrag u kunt lenen. We voeren alle gegevens in voor uw terugkoopbewijs en keren direct contant geld uit!

Direct geld! Geld lenen zonder onnodige vragen óf BKR toetsing!

4.2 Tarieven terugkoop / verpanden

Voorbeeld terugkoopbedragen met 4,5% rente per maand

Pandbedrag Terugkoopprijs eerste maand Terugkoopprijs tweede maand
€ 100,- € 104,50 € 109,-
€ 150,- € 156,75 € 163,50
€ 200,- € 209,- € 218,-
€ 250,- € 261,25 € 272,50
€ 300,- € 313,50 € 327,-
€ 350,- € 365,75 € 381,50
€ 400,- € 418,- € 436,-
€ 450,- € 470,25 € 490,50
€ 500,- € 522,50 € 545,-
€ 1000,- € 1045,- € 1090,-
€ 1500,- € 1567,50 € 1635,-
€ 2000,- € 2090,- € 2180,-
€ 2500,- € 2612,50 € 2725,-
€ 3000,- € 3135,- € 3270,-
€ 3500,- € 3657,50 € 3815,-
€ 4000,- € 4180,- € 4360,-
€ 4500,- € 4702,50 € 4905,-
€ 5000,- € 5225,- € 5450,-
4.3 Goederen die in aanmerking komen voor de terugkoopservice:
  • Goud – Bij het verpanden van uw goud letten wij op het gehalte en de kwaliteit van het goud. Des te beter het gehalte en de kwaliteit zijn, des te meer geld u wij u kunnen betalen voor het verpanden van uw goud!
  • Smartphones, tablets, laptops, digitale camera’s, spiegelreflexcamera’s, PlayStation, Xbox, Wii U, Audio- en videoapparatuur, Muziekinstrumenten, DJ-apparatuur, GoPro HD Camera’s, etc.

Wanneer u niet zeker weet of we uw product in onderpand nemen kunt u altijd contact met ons opnemen!

4.4 Terugkoopvoorwaarden

- Geen BKR toetsing
- Geldige legitimatie is altijd verplicht
- Minimale leeftijd is 18 jaar
- U dient beschikkingsbevoegd te zijn tot de aan te bieden producten
- Onze inkoper heeft het recht uw product niet te accepteren voor een terugkoopoptie
- Aan te bieden producten dienen schoon, werkend en compleet te zijn
- De maximale terugkoopperiode bedraagt 2 maanden
- Het ophalen dient binnen de afgesproken periode van 2 maanden te gebeuren
- Cliënt/verkoper is verplicht zijn eigendommen zelf op te komen halen
- Alle betalingen dienen contant plaatst te vinden
- Het terugkoopbedrag bestaat uit het door uw ontvangen bedrag plus 4.5% rente per maand
- Indien er producten worden aangeboden afkomstig van diefstal wordt er direct contact opgenomen met de politie
- Na het verlopen van de terugkoopperiode van 2 maanden vervalt elke recht op terugkoop
- Verlengen van een terugkoop is niet mogelijk
- Het opnieuw aanbieden van een product, voor een nieuwe terugkoopperiode is mogelijk, na een afkoelingsperiode van ten minste 24 uur
- De producten die u aanbiedt dienen schoon, compleet en goed werkend te zijn! Producten met de originele doos en accessoires (lader, afstandsbediening, etc.) zijn altijd meer waard!
- Verwijder zelf alle wachtwoorden, toegangscodes en iCloud voordat u het komt verpanden
- Alle producten worden getest! Defecte producten worden niet geaccepteerd.

4.5 Goederen die niet in aanmerking komen voor de terugkoopservice:

Meubels, gebruikt witgoed, gebruikt huishoudelijk, kleding, boeken, decoratie/inrichting, merkloos gereedschap, producten die een terugkoopwaarde onder € 100,- hebben, defecte producten, incomplete producten*, vieze/smerige producten en/of verouderde producten**

* Producten die onbruikbaar zijn bij het missen van onderdelen of accessoires.
** Producten die dusdanig verouderd zijn dat ze geen waarde voor terugkoop hebben.

Bij onduidelijkheid kunt u altijd contact opnemen op telefoonnummer: 050-280 5517